Importação e exportação: as dificuldades de escoamento no RS

Michael Descharles na Unsplash

Os principais pontos de escoamento das exportações no Rio Grande do Sul e de recebimento de mercadorias (vias marítima, rodoviária e aérea) foram afetados pelas enchentes de maio.

Embora o principal deles, o Porto de Rio Grande, bem como os portos catarinenses de Itajaí e de São Francisco do Sul, estejam a pleno funcionamento, rodovias que permitem o transporte da carga foram danificadas.

O trajeto mais utilizado até o Porto de Rio Grande deve passar pela BR-471, segundo matéria do Jornal Comércio. Após as chuvas de maio, a rodovia está com fluxo praticamente ininterrupto. Ao mesmo tempo, a viagem até os portos de Itajaí e São Francisco do Sul está mais dificultada. A RSC 287 tem bloqueios parciais, assim como a passagem pela região metropolitana de Porto Alegre, o que impede esse acesso até a BR 101, que leva até os portos catarinenses.

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Fonte: Jornal do Comércio

[ENG]

Import and export: flow difficulties in Rio Grande do Sul

The main outlets for exports in Rio Grande do Sul and for receiving goods (sea, road, and air) were affected by the floods in May.

Although the main one, the Port of Rio Grande, like Santa Catarina ports of Itajaí and São Francisco do Sul, are fully operational, highways that allow cargo transport were damaged.

The most used route to the Port of Rio Grande should pass through BR-471, according to an article in Jornal Comércio. After the May rains, the highway is practically uninterrupted. At the same time, travel to the ports of Itajaí and São Francisco do Sul is more difficult. RSC 287 has partial blockages, as does the passage through the metropolitan region of Porto Alegre, which prevents access to BR 101, which leads to the ports of Santa Catarina.

Ruckhaber provides personalized advice to its customers, which includes logistical strategies so that goods can arrive and leave the southern region of the country in an optimized way and within all existing legal regulations.

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