Há alguns meses, as palavras “entreposto aduaneiro” e “códigos do sistema harmonizado” estão fazendo parte da vida de vários empresários, principalmente os dos Estados Unidos.
Depois que o presidente Donald Trump impôs uma tarifa mínima de 145% sobre a maioria dos produtos vindos da China e uma tarifa de 10% sobre as importações de quase todos os países, as empresas dos EUA estão buscando maneiras de reduzir seus custos de importação.
Duas estratégias têm sido peculiares, envolvem armazéns alfandegados para adiar tarifas e códigos de sistema harmonizados para se qualificar em taxas mais baixas.
Segundo matéria da CNN Brasil, existem mais de 5.000 códigos de classificação de produtos diferentes que governos em todo o mundo usam ao avaliar tarifas.
Para se qualificar na tarifa mais baixa, o fabricante precisa mexer nos materiais do produto, o que também é conhecido como engenharia tarifária.
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Fonte: CNN Brasil
[ENG]
Understand how companies seek to avoid tariffs in the US amid import costs
For a few months now, the words “customs warehouse” and “harmonized system codes” have been part of the lives of many businesspeople, especially those in the United States.
After President Donald Trump imposed a minimum tariff of 145% on most products from China and a 10% tariff on imports from almost all countries, US companies are looking for ways to reduce their import costs.
Two strategies have been peculiar, involving bonded warehouses to postpone tariffs and harmonized system codes to qualify for lower rates.
According to an article by CNN Brasil, there are more than 5,000 different product classification codes that governments around the world use when assessing tariffs.
To qualify for the lower tariff, the manufacturer needs to change the product’s materials, which is also known as tariff engineering.
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